بروز رسانی شده در پیش

ساعت های هوشمند،نوآوری در حوزه دیجیتال

هنوز هم خیلی از افراد ساعت های هوشمند (مچ بند ) را یکی از لوکس ترین و شیک پوش ترین کالا به جای ساعت های قدیمی میدانند، اما قبل از خرید این مچ بند های پر کاربرد باید ابتدا قابلیت های یک مچ بند را برسی کنید و قابلیت های این ساعت هوشمند را با کارهای روزمره خود مقایسه و مچ بند خود را خریداری کنید.

 در ادامه با ما همراه باشید تا قابلیت ها و ویژگی های یک ساعت را به شما بیشتر توضیح دهیم تا بتوانید به راحتی مچ بندی ارزان و با کیفیت که نیاز های شما را براورده کند خریداری کنید.

همانطور که میدانید در سال های اخیر کمپانی های زیاد و معروفی که در حوزه لوازم دیجیتال که تولید کنند موبایل و لوازم دیگر بودند روی به طراحی و ساخت ساعت های هوشمند کردند که با توجه به سودآور بودن این نوع تجارت شرکت های بزرگی که تنها ساعت های قدیمی (مانند تک هوئر و فسیل) تولید میکرند وارد این تجارت شدند و ساعت های هوشمند با کیفیتی طراحی می کنند. البته این کمپانی ها که کار تولید مچ بند های هوشمند را انجام میدهند با توجه به فروش زیاد خود انواع ساعت های هوشمند و با کاربرد های مختلف و قیمت های متنوعی روانه بازار کرده اند.

اما مهم ترین سوال این است که چه ساعتی مناسب شما است؟ شما باید برای پیدا کردن این جواب ابتدا نیاز های خود را مشخص کنید و بعد با توجه به ویژگی های یک مچ بند هوشمند و مقایسه آن با نیاز خود آن را خریداری کنید.

نمایشگر ساعت های هوشمند، مهم ترین اصل در انتخاب یک مچ بند با کیفیت

با وجود گذر زمان تمامی ساعت های هوشمند به نمایشگر های LCD و AMOLED مجهز شدند که استفاده از این نمایشگر ها باعث شده که تصویر ساعت هوشمند بسیار شفاف تر نشان داده شوند. اما این نمایشگر ها باعث میشوند که شارژ باتری زودتر تمام شود اما شرکت های بزرگ مانند سامسونگ،اپل و شیائومی با بهینه سازی سخت افزاری و نرم افزاری باعث شده اند که این مشکل نیز برطرف شود.

نوع اتصال اسمارت واچ

اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد گوشی موبایل خود را به بیرون نمی برید، باید در انتخاب ساعت دقت کنید زیرا اتصال ساعت های مچی هوشمند به دو دسته اتصال اینترنتی و بلوتوسی تقسیم میشوند. اگر دوست دارید در زمان گشت و گذار در خیابان های گوشی موبایل خود را همراه نداشته باشید اما اعلان ها و پیام ها و همچنین تماس های خود را دریافت کنید نیاز به یک مچ بند هوشمند دارید که با استفاده از اینترنت قابلیت اتصال دور را نیز داشته باشد.

یک مچ بند هوشمند خوب چه ویژگی هایی دارد؟

قطعا ساعت های هوشمند با توجه به ویژگی هایی که دارند و کارکرد خود به چندین دسته قیمتی و کاربردی تقسیم میشوند اما ما در ادامه به شما موضوعات و قابلیت هایی را معرفی میکنیم که برای هر فرد تقریبا این امکانات باید وجود داشته باشند. شما نیز قبل از خرید مچ بند هوشمند ابتدا باید دقت کنید که آیا ساعت هوشمند مورد علاقه شما که آن را انتخاب کرده اید این ویژگی ها را دارد یا خیر؟

نمایش زمان

این قابلیت در همه ساعت های هوشمند وجود دارد و ساعت دقیق را به شما نشان میدهد اما بعضی از این ساعت های هوشمند قابلیت این مورد را نیز دارند که روز،ماه و سال را نیز به خوبی و دقیق به شما نشان دهند. البته بهتر است که مچ بند انتخابی شما دارای کرنومتر هم باشند زیرا به طور مثال در زمان دویدن نگاه کردن به ساعت بسیار راحت تر از نگاه کردن به گوشی موبایل است.

آلارم

مدل های مختلفی از ساعت های هوشمند هستند که این قابلیت را دارند که به صورت مستقل و بدون متصل شدن به تلفن هوشمند یک آلارم (هشدار) را تنظیم کنند و در زمان شروع شدن آلارم با ویبره های متعدد و با به صدا آوردن اسپیکر درون ساعت به شما آن رویداد را یادآوری کند.

ناوبری یا مسیر یابی

این ویژگی که در ساعت های خاص و شیک طراحی شده باعث میشود شما به راحتی مسیری را که میخواهید پیدا کنید. این ساعت های با یک لرزش کوچک به شما مسیر درست را نشان میدهند.

یافتن گوشی

خیلی وقت ها این اتفاق می افتد که یادتان رفته گوشی موبایل خود را کجا گذاشته اید ولی در صورت داشتن ساعت هوشمند (که دارای این ویژگی باشد) به راحتی میتوانید با فشردن یک دکمه آلارم گوشی خود را فعال کنید و به راحتی آن را پیدا کنید. از آنجا که معلوم است این ویژگی نیاز به اتصال به تلفن همراه دارد پس شما باید در زمان انتخاب ساعت هوشمند به نوع اتصال آن نیز دقت کنید. به طور مثال ساعت های هوشمند IOS تنها به گوشی های ایفون وصل میشوند اما مچ بند هایی که با سیستم عامل اندروید راه اندازی شده اند می تاوانند به هر دو سیستم عامل یعنی IOS و اندروید وصل شوند.

نکته

اگر بسیار سلامتی شما برایتان مهم است و دوست دارید همیشه ضربان قلب خود را چک کنید باید ساعت هایی را خریداری کنید که دارای سنسور ضربان قلب و GPS  باشند.

این ساعت ها به نور خورشید حساس هستند و نباید در مقابل نور خورشید قرار بگیرند پس سعی کنید پس از استفاده از ساعت های هوشمند ان را درون جعبه خود قرار دهید. همچنین برای نگهداری از این ساعت این نکته را به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان از روی  کنجکاوی پشت آن را باز نکنید و بسیار مراقب صفحه نمایشگر آن ها باشید.

ساعت های هوشمند بسیار مفید و در عین حال بسیار خوش دست و کارامد هستند و شما میتوانید با خرید این نوع ساعت ها بسیاری از کارهای خود را به راحتی انجام دهید. البته این نکته را هیچ گاه فراموش نکنید که این ساعت های بسیار حساس و ظریف هستند پس برای نگهداری از این ساعت ها بسیار مراقب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید