بروز رسانی شده در پیش

 

دوربین‌های عکاسی طی سال‌های گذشته پیشرفت قابل‌توجهی در بخش فیلم‌برداری داشته‌اند که می‌توان از آن‌ها برای پروژه‌های حرفه‌ای و سینمایی بهره برد. در واقع باید به این نکته توجه داشته باشید که این دوربین‌ها همانطور که از اسمشان معلوم است تنها برای فیلم برداری طراحی و بهینه شده‌اند و به همین جهت می‌توانند امکانات بسیار بیشتری را برای ضبط ویدئوهای حرفه‌ای نسبت به گوشی‌های هوشمند یا دوربین‌های عکاسی در اختیارتان قرار دهند. با وجود تنوع دوربین ها در بازار انتخاب برای افراد خصوصا مبتدیان دشوار می باشد. در این بخش با راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری با شما همراه خواهیم بود.

 

 

 

تلفن های هوشمند

تلفن های همراه قابليت زيادي دارند که يکی از آنها فيلمبرداري است. وجود اين قابليت سبب شده است تا کمتر کسي به سمت خريد دوربين هاي فيلمبرداري برود و تنها عده معدودي با توجه به کاربرد ها و مزيت هاي خاص اين دستگاه ها ، اقدام به خريد آنها مي کنند. يکي از اين مزيت ها ، ضبط تصاوير با کيفيت بالاست ، کيفيتي که شايد نتوان با موبايل به آن دست يافت.دوربين هاي فيلمبرداري داراي انواع مختلف ، با قابليت ها و امکانات متنوع هستند . مشخصه ها و ويژگي هاي مختلف اين دستگاه ها، گستره وسيعي از قيمت را به وجود آورده است. برخي از اين ويژگي ها عبارتند از سنسور هاي دوربين ، رزلوشن، زوم، ديافراگم ، صفحه نمايش ، حافظهو ساير قابليت ها.

ویژگی های دوربین های فیلم برداری

  • سنسور هاي دوربين:

بخش اصلي هر دوربين فيلمبرداري، سنسور دوربين آن است

  • رزلوشن:

کيفيت تصوير برداري از مهمترين مواردي است که سبب تمايز دوربين ها از يکديگر مي شوند . از جمله کيفيت هاي رايج ميتوان به HD، FULLHD و K4 اشاره کرد . رزلوشن فيلم برداري اچ دي 1280*720 پيکسل ، رزلوشن تصوير برداري فول اچ دي 1080*1920 و رزلوشن تصوير برداري فور کي 2160 * 3840 پیکسل است.

  • زوم:

زوم کردن روي تصوير به معني بزرگنمايي بخشي از تصوير است. اين بزرگنمايي به صورت هاي مختلفي از جمله 1:10 و X10 نمايش داده مي شود . در دو مثال گفته شده منظور اين است که تصوير به اندازه 10 برابر بزرگنمایی می شود . زوم دوربين ها به دو دسته زوم اپتيکال و زوم ديجيتال تقسيم مي شوند. در زوم ديجيتال ، قسمتي که روي آن زوم مي شود ، بزرگنمايي مي شود و ساير قسمت ها حذف مي گردند . در زوم ديجيتال کيفيت تصوير پايين مي آيد و در واقع ، تنها برش دادن بخشی از تصوير است. در زوم اپتيکال با تغيير فاصله لنز هاي دوربين ، روي قسمت مورد نظر زوم مي شود. در اين نوع زوم برخلاف زوم ديجيتال ، هيچ کاهش کيفيتي رخ نمي دهد و تصاوير کاملا شفاف و واضح هستند.

  • ديافراگم:

اندازه ديافراگم بیان کننده ميزان نوري است که به گيرنده نوري دوربين مي رسد. به عبارت ديگر هر چه ديافراگم بازتر باشد ميزان نور بيشتري به بخش گيرنده نوري مي رسد. هر چه ميزان ديافراگم بازتر باشد ، عدد کمتري خواهد داشت . به عنوان مثال ديافراگم 1 ، دو برابر ديافراگم 2 نور به داخل وارد مي کند. البته در نظر داشته باشيد هر چه عدد ديافراگم بیشتر باشد ، کيفيت عمق تصوير کاهش پيدا مي کند .

 

چند تا از بهترین دوربین های فیلم برداری

حالا میخواهیم چند تا از بهترین دوربین های فیلم برداری را با توجه به مواردی که بالا گفتیم، معرفی کنیمو این دوربین ها بر اساس قیمت به چند دسته تقسیم شده اند که برای دیدن تعداد بیشتر دوربین ها به لینک ها مراجعه کنید.

قیمت 10 تا 20 میلیون تومان

دوربین های فیلم برداری از 10 تا 20 میلیون تومان

 

 

قیمت 5 تا 10 میلیون تومان

 

دوربین های فیلم برداری از 5 تا 10 میلیون تومان

 

اشتباهات رایج خرید دوربین

اشتباه کیفیت معادل قیمت است

برای تجهیزات خوب و با کیفیت باید هزینه کرد. ولی باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که تجهیزاتی که قیمت بالاتری دارند، به معنای آن نیست که بهتر هستند و کالا را برجسب قیمتشان انتخاب نکنید.

مشاوره گرفتن از افراد بی تخصص

طبیعی است که قبل از گرفتن تصمیم خرید های مهم از افراد دیگر مشاوره بگیرید. با این حال، مهم است که اطلاعات درست را از منابع درست دریافت کنید. این که تنها به نظر برسد که طرف شما می داند دارد در مورد چه چیزی صحبت می کند کافی نیست.
شما باید مطمئن باشید که آن شخص واقعا نیازهای منحصر به فرد شما، و روش های بسیاری که ممکن است با روش های شما متفاوت باشند را درک می کند. و به اندازه کافی در آن موضوع سر رشته دارد.

تمرکز  روی تعداد پیکسل‌ها

درباره یک دوربین خوب، تنها یک خصوصیت وجود ندارد که به شما بگوید کدام دوربین برای شما بهترین گزینه است که یکی از مهم‌ترین آنها مگاپیکسل است. هر مگاپیکسل، محتوی یک میلیون پیکسل است اما دانستن اینکه دوربین مدنظر شما دقیقا چند مگاپیکسل دارد واقعا جزو اطلاعات مفید محسوب نمی‌شود. شمردن تعداد مگاپیکسل‌ها، شیوه قابل اعتمادی برای اینکه نشان دهد یک دوربین الزاما عکس بهتری می‌اندازد نیست. بنابراین، مهمترین جزئی که باید به آن توجه کنید سنسور است که نور را جذب می‌کند

واقعی نبودن

خیلی از ما همیشه در حال رویا پردازی هستیم و امیدواریم روزی به آنها برسیم. باید خرید تجهیزات فیلم برداری را مناسب با دانش خود در زمینه مورد نظر داشته باشیم و نه اینکه خودمان را غرق در رویای فیلمبردار حرفه ای ببینیم و تجهیزاتی گران و حرفه بخریم.

امیدوارم مقاله‌ی ”راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری “ برایتان مفید و جذاب بوده باشد. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر پرسشی وجود داشت، آن را در بخش نظرات همین پست مطرح کنید . موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید