بروز رسانی شده در پیش

دوربین عکاسی،ظهور یک عصر دیجیتال

با ظهور گوشی های هوشمند و اضافه شدن قابلیتی به نام دوربین عکاسی کمپانی های معروف و زیادی برای ادامه روند فروش خود دست به تولید دوربین های عکاسی جداگانه با قابلیت و کیفیت جداگانه ساخته شده اند.

بیشتر افراد سعی دارند با خرید یک گوشی موبایل با کیفیت از دوربین بسیار خوبی بهره مند شوند اما هزینه کردن برای یک دوربین عکاسی مجزا بسیار به صرفه و بهتر است، زیرا شما میتوانید با خرید یک دوربین کاملا مجزا از کیفیت بسیار بهتری برخوردار شوید.

اگر شما نیز به فکر خرید یک دوربین با کیفیت و ارزان قیمت هستید اما نمیدانید در خرید دوربین عکاسی چه معیار هایی مهم است ما در ادامه به شما معیار های یک دوربین عکاسی خوب را توضیح میدهیم.

اگر جدیدا به ذهنتان رسیده که یک دوربین عکاسی بخرید قطعا سوالاتی ذهن شمارا درگیر کرده است که یکی از این سوال ها که برای همه پیش می آید (چه دوربین عکاسی به درد من میخورد ؟) است.

به همین دلیل ما در ادامه به شما معیار های یک دوربین مناسب را برای عکاسی  معرفی میکنیم و شما بسته به نیاز خود میتوانید دوربین عکاسی خود را انتخاب کند.

شاید برای شما هم سوال باشد که اگر دارای یک گوشی همراه با دوربین با کیفیت هستید، دوربین های مجزا و گران قیمت به چه درد شما میخورند. درست است، اگر میخواهید در طول روز عکس های معمولی بگیرید کارتان با یک تلفن همراه راه میوفتد اما اگر کمی حرفه ای تر به عکاسی بخواهید بپردازید باید یک دوربین مجزا خریداری کنید.

چه فاکتور هایی در انتخاب یک دوربین عکاسی مهم است و اهمیت دارد؟

اگر قبلا به صورت تخصصی با دوربین کار نکرده اید در زمان مشاهده جدول مشخصات دوربین عکاسی کمی گیج میشوید زیرا اعداد و ارقام بسیار زیادی هستند که بسیار تخصصی و مهم هستند. در ادامع میگوییم که کدام مورد کم و یا زیاد تر باشد برای یک دوربین بهتر است.

مگاپیکسل، مهم ترین اصل در زمان خرید دوربین عکاسی!

یکی از مهمترین  و اولین مشخصاتی که به چشم شما می آید و در تمام روز آن را میشنوید مگاپیکسل است.

درواقع باوری غلط در کشور ایران وجود دارد که افراد فکر میکنند هرمقدار پیکسل یک دوربین بیشتر باشد کیفیت عکس بسیار بهتر است اما باید بدانید پیکسل به تنهایی به وضوع عکس کمک میکند و تاثیر بسیار زیادی در کیفیت عکاسی ندارد. شما میتوانید با یک دوربین 4 مگاپیکسلی عکس های 6*4 اینچ و یا 5*7 اینچ را به راحتی دریافت کنید.

اندازه سنسور

مهم ترین و اصلی ترین عامل انتخاب دوربین اندازه سنسور است. درواقع سنسور محلی است که تصویر روی آن شکل میگیرد. سنسور های بزرگتر نیز بسیار نور بیشتری را جمع میکنند و کیفیت عکس را بالاتر میبرند.

لنز

لنز که یکی از مهم‌ترین موضوعات در خرید دوربین عکاسی است باید بسیار به آن توجه کنید. در واقع انتخاب دوربین در در زمینه لنز به دو دسته تقسیم می شود. دوربین هایی که می‌توانید لنز های آن را تعویض کرد و دوربین هایی که لنز به بدنه چسبیده و جدا نمی شوند.

اگر شما می خواهید بدانید که کدام مناسب شماست باید کار و استفاده خود را مشخص کنید. اگر تنها ثبت، خاطرات زندگی و همچنین مناظر زیبا در زمان سفر، مورد نظر شماست دوربین هایی با قابلیت جدا نشدن لنز و چسبیده بودن لنز به بدنه دوربین برای شما مناسب است.

اما اگر می‌خواهید عکاسی را به صورت حرفه ای دنبال کنید باید دوربین‌هایی را تهیه کنید که دارای لنز جداگانه باشند و بتوان آنها را تعویض کرد.

نکته: اگر میخوای از یک مکان بسیار بزرگ عکس برداری کنیم باید از لنزهای سوپر واید استفاده شود زیرا این لنزها لبه های تصویر را کج می کنند و صحنه های بزرگ را به خوبی پوشش می‌دهند. در واقع این لنز ها برای عکاسی گسترده از آسمان شب و مناظر طبیعی بسیار مناسب است.

لنز واید یکی دیگر از لنز های بازار است که دامنه گسترده کوچکتری را نسبت به لنز های سوپرواید پوشش می‌دهند و بیشتر برای عکس های گروهی و خیابانی استفاده می‌شوند.

طراحی بدنه

بدون یک دوربین عکاسی و قرار گیری دکمه ها در آن دوربین بسیار مهم است زیرا اگر شما دستان خود را در هنگام استفاده از دوربین راحت ندانید و اذیت شوید نمی‌توان عکس های درخشان و با کیفیتی را بگیرید.

البته اندازه وزن دوربین هم بسیار مهم است  که اگر میخواهید دوربین خود را همیشه و در هر مکان با خود حمل کنید بهتر است دوربینی جمع و جور و سبک را خریداری کنید.

چه ویژگی هایی نباید روی انتخاب ما تاثیر بگذارند؟

تا اینجای مقاله مهم ترین و اساسی ترین موارد برای انتخاب یک دوربین را توضیح دادیم و در ادامه نیز به شما ویژگی هایی را می بینید که نباید در تصمیم گیری شما تاثیر گذار باشد

عکاسی پاناروما

این نوع عکاسی یک ویژگی است که به شما این امکان را می دهد چند تصویر را کنار هم صبر کنید و در قالب یک تصویر از یک منظره گسترده عکس داشته باشید.

لرزشگر

همانطور که از نام این ویژگی معلوم است باعث کاهش لرزش می شود که این لرزش نیز به دو دسته اپتیکال و دیجیتالی تقسیم می‌شوند که لرزشگیر اپتیکال بسیار بهتر هستند و در بدنه دوربین و بعضی مواقع در لندن برگزار می شود.

فریم ریت

احتمالا تاکنون دیده اید که گوشی‌های خود قابلیت این را دارند که چندین عکس پشت سر هم در چند ثانیه بگیرد که شما اگر قصد دارید از سالن‌های ورزشی لحظاتی زیبا و پر تحرک را را ضبط کنید باید دوربین شما بسیار بالایی داشته باشد.

انتخاب یک دوربین خوب بسیار آسان است و برای خرید یک دوربین عکاسی تنها نیاز است ابتدا کاری که میخوای با دوربین انجام دهید را مشخص کنید و بعد از آن با دقت با مشخصات بالا و همچنین خرید یک دوربین خوب به، عکاسی ماهر تبدیل شوید

دیدگاهتان را بنویسید