بروز رسانی شده در پیش

راهنمای خرید ساعت هوشمند

مقدمه

همان‌طور که شما عزیزان مستحضر هستید، امروزه پیشرفت تکنولوژی در بسیاری از موارد تأثیر گذار بوده است. یکی از تأثیرات تکنولوژی بر موارد مختلف را می‌توان به وجود آوردن نمونه‌های متناسب با تکنولوژی دانست. ساعت‌ها از تأثیرات تکنولوژی بی‌تأثیر نبوده‌اند و امروزه دسته‌ای از ساعت‌ها را با نام ساعت‌های هوشمند در بازار مشاهده خواهید کرد. این مطلب با ارائه اطلاعاتی مناسب به هنگام خرید، می تواند راهنمای خرید ساعت هوشمند برای شما باشد.

در این مطلب تلاش بر آن بوده تا شما را با انواع مختلف ساعت‌های هوشمند و عوامل مؤثر در داشتن کیفیتی بالا در این محصولات آشنا کنیم. در ادامه به برسی مطالب و فاکتورهای مختلفی خواهیم پرداخت.

ساعت هوشمند

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، ساعت‌های هوشمند از جمله دسته بندی‌هایی از محصولات هستند که با تأثیرات مختلف تکنولوژی بر دسته بندی اصلی خود، یعنی ساعت‌ها به وجود آمده‌اند. ساعت‌های هوشمند امروزه توسط برندها و شرکت‌های بسیاری در مدل‌های مختلف در حال تولید می‌باشند.

در این مدل‌ها برخی از قابلیت‌ها مشترک و برخی از قابلیت‌ها نیز متفاوت می‌باشند. همین تفاوت‌ها هستند که باعث برتری برخی از محصولات نسبت به برخی دیگر می‌شوند. این امر بالطبع بر قیمت محصولات برتر نیز تأثیر گذار می‌باشد. در ادامه به بررسی مواردی در ساعت‌های هوشمند نظیر سیستم عامل و سازگاری با دستگاه‌ها، نمایشگر ساعت، کلیدهای فیزیکی، اپلیکیشن‌ها، قابلیت‌های مختلف و باتری خواهیم پرداخت. شما عزیزان با داشتن دانشی کافی در ارتباط با این ویژگی‌ها می‌توانید در انتخاب ساعت هوشمند مورد نظر بسیار موفق عمل کنید.

سیستم عامل و سازگاری با دستگاه‌ها

همان‌طور که شما عزیزان مستحضر هستید، ساعت‌های هوشمند زمانی کارایی بالایی را برای دارنده خود به عمل می‌آورند که بتوان آنها را با دستگاه دومی همگام کرد. امروزه هر یک از محصولات برندهای مختلف دارای قابلیت‌های متنوعی در همگام سازی و اتصال به دستگاه‌های دیگر را دارند. به‌عنوان‌مثال برخی از ساعت‌های هوشمند فقط قابلیت اتصال به سیستم عامل اندروید یا IOS را دارا هستند؛ همچنین برخی از دستگاه‌های دیگر، قابلیت برقراری ارتباط با نسخه‌های خاصی از سیستم‌های عامل را دارا هستند.

بنا بر دلایل بیان شده افراد باید به هنگام خرید ساعت‌های هوشمند، در صورت علاقه‌مندی به اتصال آنها به دستگاه‌های دیگر، توجه بسیار بالایی را به سیستم عامل دستگاه مورد نظر خود داشته باشند. البته لازم به ذکر است که برخی از ساعت‌های هوشمند توانایی برقراری ارتباط سیستم عامل‌های مختلف را به صورت هم‌زمان دارا هستند.

ساعت های هوشمند

نمایشگر ساعت

نمایشگر در ساعت‌های هوشمند را می‌توان یکی از اصلی‌ترین و مورد توجه ترین فاکتورها در انتخاب ظاهری محصول مورد نظر به شمار آورد. به هنگامی که شما ساعت را بر روی مچ دست خود می‌بندید، نمایشگر این دستگاه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. علاوه بر این به هنگام کار با ساعت هوشمند، ارتباط شما به صورت کامل با نمایشگر این وسیله می‌باشد.

امروزه در ساعت‌های هوشمند از نمایشگرهایی نظیر AMOLED و LCD استفاده می‌شود. این نمایشگرها، نمایشگرهایی رنگی هستند که امکان داشتن تصویری واضح، شفاف و رنگی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند. بالطبع ارائه چنین تصاویری نیاز به منبع انرژی مناسبی نیز می‌باشد. به همین سبب، می‌توان عمده مصرف کننده انرژی در ساعت‌های هوشمند را صفحات نمایشگر به حساب آورد.

کلیدهای فیزیکی

حتماً برای شما پیش آمده است به این فکر بیفتید که به هنگام کار با ساعت هوشمند، چگونه می‌توان به راحتی با تمامی قسمت‌های صفحه ارتباط برقرار کرد. دلیل این سؤال نیز می‌تواند کوچک بودن صفحات نمایشگر در ساعت‌های هوشمند باشد. کلیدهای فیزیکی را می‌توان از جمله معدود قسمت‌هایی دانست که در ساعت‌های هوشمند به مانند قبل باقی‌مانده‌اند. این کلیدها برای انجام امور مختلف بسته به نوع ساعت در بدنه محصول تعبیه شده اند.

اپلیکیشن‌ها

با ورود ساعت‌های هوشمند به بازار، احساس نیاز به وجود اپلیکیشن‌هایی برای این محصولات باعث شد تا فعالان عرصه نرم افزار و سازندگان اپلیکیشن‌ها در زمینه ساخت اپلیکیشن‌های مختلف برای بهره‌مندی از بازار گرم موجود دست به فعالیت بزنند. همین امر باعث شده است تا امروزه فضای اپلیکیشن‌های ساعت‌های هوشمند تا حدود زیادی اشباع شده باشد.

اپلیکیشن‌های بیان شده در زمینه‌های بسیار متفاوت و متنوعی تولید و در دسترس شما قرار می‌گیرند. امروزه هزاران اپلیکیشن سازگار با ساعت‌های هوشمند، در ارتباط با انجام امور مختلف که با سیستم عامل‌های اندروید و IOS سازگار می‌باشند، ساخته و در دسترس شما عزیزان قرار گرفته‌اند.

قابلیت‌ها

همان‌طور که شما عزیزان مستحضر هستید، دستبندهای سلامت از جمله مواردی می‌باشند که امروزه در بین افراد مختلف بسیار طرف‌دار دارند. با مشاهده محبوبیت این دستبندها، سازندگان ساعت‌های هوشمند به این فکر افتادن تا با به کار بردن ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دستبندها، طرف‌داران این دستبندها را به سمت محصولات خود جذب کنند. از جمله برخی از قابلیت‌هایی که امروزه در ساعت‌های هوشمند رایج هستند می‌توان به مواردی نظیر قابلیت سنجش سلامتی فردی به مانند ضربان قلب، GPS، تشخیص نشانه‌های بیماری و وضعیت خواب اشاره کرد.

خب حال که قابلیت‌های مشترک بین ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامت را مورد بررسی قرار دادیم، می‌توانیم به بررسی قابلیت‌های دیگر این محصولات بپردازیم. برقراری تماس‌های صوتی یکی از قابلیت‌های این محصولات می‌باشند. البته در ایران به دلیل در دسترس نبودن خدمات مناسب احتمال استفاده از این قابلیت بسیار پایین است. داشتن تراشه NFC برای بهره‌مندی از قابلیت پرداخت نیز یکی دیگر از قابلیت‌های این ساعت‌ها می‌باشد. برخی از افراد برای دریافت راهنمای خرید ساعت هوشمند تا به اینجا اکتفا می کنند اما باتری یکی از اصلی ترین مورادی است باید در راهنمای خرید ساعت هوشمند به آن اشاره کرد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

باتری

باتری یکی از مهم‌ترین مواردی است که به هنگام خرید ساعت‌های هوشمند باید به آن توجه کرد. مواردی که در باتری بسیار حائز اهمیت می‌باشند، مدت زمان شارژ، طول عمر و میزان شارژدهی باتری می‌باشند. بالطبع هر چه مدت زمان کمتری برای شارژ باتری مورد نیاز باشد و باتری میزان شارژدهی بالاتری را داشته باشد، محصول مورد بحث دارای کیفیت بالاتری است و برای خرید بسیار مناسب می‌باشد. اگر محصول مورد نظر شما از طول عمری کوتاه برخوردار باشد، شما برای شارژ، استفاده از ساعت هوشمند و تعویض باتری دچار مشکل خواهید شد. پس بهتر است برای دردسر کمتر از محصولاتی که دارای باتری با کیفیت بالاتری هستند استفاده کنید.

جمع بندی

تا به اینجای مطلب تمامی قسمت‌ها و فاکتورهایی که در یک ساعت هوشمند مناسب وجود داشته‌اند را مورد بررسی قرار دادیم. طبیعتاً ساعت هوشمند هرچقدر بیشتر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیان شده را داشته باشد، دارای قیمت بالاتری نیز می‌باشد. به هنگام خرید محصول مورد نظر خود با توجه به فاکتورهای بیان شده می‌توانید از خریدی رضایت بخش و متناسب با نیازهای خود با بهترین قیمت و کیفیت لذت ببرید. در صورت علاقه‌مندی به مشاهده محصولاتی با کیفیت و قیمتی مناسب می‌توانید با کلیک کردن بر روی اینجا به صفحه اختصاصی دسته بندی ساعت های هوشمند در سایت دهکده منتقل شوید. امیدواریم که در ارائه راهنمای خرید ساعت هوشمند مناسب موفق بوده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید