بروز رسانی شده در پیش

مقدمه

ما در این مطلب قصد داریم تا به ارائه توضیحاتی در ارتباط با خرید تبلت بپردازیم. زمانی که شما قصد دارید تا به خرید تبلت بپردازید، راهنمای خرید تبلت یکی از مواردی است که برای شما عزیزان می‌تواند بسیار کارآمد باشد. اصلی‌ترین موضوع به هنگام خرید تبلت، شناختن نیازهای خود و تهیه محصول متناسب با نیاز خود می‌باشد. هر تبلت دارای ویژگی‌های مختلف و متنوعی می‌باشد که آن را از سایر محصولات مشابه خود جدا می‌کنید. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها برای ارائه راهنمای خرید تبلت کامل و جامع خواهیم پرداخت.

صفحه نمایش

در تبلت‌ها، صفحه نمایش یکی از مواردی است که برای برخی از استفاده‌ها بسیار با اهمیت می‌باشد. اگر شما قصد دارید تا به صورت حرفه‌ای به انجام کارهای گرافیکی بپردازید و یا داشتن صفحه با ویژگی‌هایی خاص مد نظر شما می‌باشد، باید به ویژگی‌های فنی صفحه نمایش تبلت بسیار توجه کنید. اما صفحه نمایش را می‌توان از نظر و زاویه دیگری مورد بررسی قرار داد.

ابعاد صفحه نمایش

زاویه دیگری که می‌توان از طریق آن به بررسی صفحه نمایش بپردازیم، ابعاد صفحه نمایش می‌باشد. تبلت‌ها را از نظر ابعاد صفحه نمایش می‌توان به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم بندی کرد. تبلت‌های کوچک دارای صفحه نمایش به ابعاد حداکثر 7 اینچ می‌باشند. این تبلت‌ها نسبت‌ به سایر هم‌دسته‌های مشابه خود دارای قابلیت حمل آسان میباشند. به همین سبب برای انجام اموری به مانند وبگردی و مطالعه در زمانهایی که قادر نیستید بیشتر از یکدست خود را درگیر استفاده از تبلت کنید بسیار مناسب می‌باشند.

دسته دیگر تبلت‌ها، تبلت‌های متوسط می‌باشند. این تبلت‌ها شامل تبلت‌هایی با صفحه نمایش 7 تا 11 اینچی هستند. اگر بخواهیم به استفاده‌هایی که از این تبلت‌ها می‌شود اشاره کنیم، می‌توان مواردی نظیر مشاهده فیلم و سریال، بازی و کار با اسناد مختلف را از جمله این استفاده‌ها به شمار بیاوریم.

صفحه تبلت
صفحه تبلت

دسته بعدی تبلت‌ها، تبلت‌های بزرگ هستند. این تبلت‌ها دارای صفحه نمایش بالای 11 اینچ هستند. تبلت‌های بزرگ، توانایی‌های مختلفی دارند. این توانایی‌ها باعث شده اند تا این تبلت‌ها نسبت به سایر محصولات هم دسته خود قدرت پردازش بسیار بالا، قدرت تصویر برداری بالا و صفحه ای با کیفیت بسیار مناسب را داشته‌ باشند. این تبلت‌ها حتی قادر به این هستند که به عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ‌ها به کاربروند.

رزولوشن

خب تا به اینجای کار به بررسی صفحه نمایش تبلت‌ها از نظر ابعاد صفحه نمایش پرداختیم. اما مورد دیگری که در ارتباط با صفحه نمایش تبلت‌ها مطرح می‌شود و بسیاری از افراد برای اتخاب تبلت به آن اهمیت بالایی می‌دهند، رزولوشن صفحه می‌باشد. میزان رزولوشن صفحه نمایش هر چقدر بیشتر باشد باعث می‌شود تا تبلت تصاویر با کیفیت‌تری را به شما ارائه دهد.

تراکم پیکسلی

به تعداد پیکسل به کار رفته در هر اینچ از صفحه نمایش تراکم پیکسلی گفته می‌شود. به زبان ساده، هرچقدر صفحه نمایش تراکم پیکسلی بالاتری داشته باشد، عمل رندر کردن تصویر بر روی صفحه نمایش سریعتر صورت خواهد گرفت.

وزن و بدنه

فاکتور بعدی که در ارتباط با تبلت‌ها بسیار هائز اهمیت می‌باشد، وزن دستگاه مورد نظر است. اگر شما عزیزان قصد خرید تبلت را دارید، باید به این نکته توجه کنید که ممکن است به مدت بسیار طولانی قصد استفاده از آن را داشته باشید و یا بخواهید در مسافت‌های طولانی آن را حمل کنید. اگر تبلت مورد نظر شما دارای وزن بالایی باشد، بدون شک در مواقع گفته شده باعث دردسر شما خواهد شد. در تبلت‌ها کیفیت ساخت بدنه در طول عمر و مقاومت آن‌ها بسیار تاثیر گذار می‌باشند. ساخته شدن از مواد اولیه با کیفیت می‌تواند مقاومت بالای بدنه تبلت را تامین کند.

بدنه تبلت
بدنه تبلت

پردازنده

تا به اینجا به بررسی ویژگی‌های فیزیکی و ظاهری تبلت‌ها پرداختیم. حال نوبت به آن رسیده است تا به بررسی قطعات داخلی و اجزا تاثیر گذار در قدرت پردازش صحبت کنیم.

بالطبع زمانی که هر شخص قصد خرید تبلت را دارد، به قدرت پردازش محصول مورد نظر خود دقت می‌کند. قدرت پردازش تبلت تا حدود بسیار زیادی ارتباط مستقیم با نوع پردازنده و قدرت آن دارد. اگر بخواهیم تعدادی از پردازنده‌ها را که امروزه توسط برندهای مختلف در محصولات خود مورد استفاده قرار می‌گیرند نام ببریم، میتوان به مواردی نظیر a6x، tegra3، exynos، omap 4470 و snapdragon اشاره کنیم. هر یک از این پردازنده‌ها بسته به برند سازنده و تعداد هسته پردازنده‌ای که دارند، توانایی پردازش با توان‌های مختلف را دارا هستند.

پردازنده
پردازنده

نکته دیگری که در قدرت پردازش تبلت بسیار تاثیر گذار است، رم دستگاه می‌باشد. برای اجرا کردن اپلیکیشن‌های مختلف رم مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه کاری رم به اینگونه است که اطلاعات مورد نیاز پردازنده برای پردازش در آن نگه‌داری می‌شوند تا زمانی که پردازنده قصد پردازش داشت به راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشد. هرچقدر حجم رم بیشتر باشد، قدرت پردازش در پردازنده به صورت سریع نیز بیشتر خواهد بود.

سیستم عامل

سیستم عامل‌های پرکاربرد بر روی تبلت‌ها را میتوان اندروید، IOS و ویندوز دانست. سیستم عامل ویندوز معمولا بر روی تبلت‌ها با ابعاد بزرگ و قدرت پردازش بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم عامل‌های اندروید و IOS نیز بسته به برند سازنده تبلت بر روی تبلت‌ها استفاده می‌شوند. بسته به نیاز و آشنایی‌تان با سیستم عامل‌های مختلف، شما عزیزان می‌توانید تبلت مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

تواناییهای ارتباطی

تیتر توانایی‌های ارتباطی می‌تواند زمینه‌های گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار بدهد. از جمله برخی از زیر مجموعه‌های این پوشش می‌توان به مواردی نظیر توانایی برقراری تماس و ارسال پیامک، ساپورت کردن شبکه‌های اینترنت همراه مختلف (2G، 3G، 4G و یا حتی 5G) و امکان اتصال به وایفای اشاره کرد. به هنگام انتخاب محصول مورد نظر شما عزیزان باید به متناسب بودن این توانایی‌ها با نیازهایتان به خوبی توجه کنید تا بعدها چار دردسر نشوید.

شبکه ارتباطی
شبکه ارتباطی

حال که به بررسی ویژگی‌ها و قسمت‌های مختلف تبلت‌ها پرداختیم، باید به بیان برخی موارد که به هنگام خرید تبلت کارآمد می‌باشند نیز بپردازیم. این نکات میتوانند مطلب راهنمای خرید تبلت را به خوبی تکمیل کنند. دونکته اساسی به هنگام خرید تبلت باید مورد توجه قرار بگیرند. اولین نکته نیاز و دومین نکته بودجه می‌باشد. زمانی که شما نیازهایتان را که قرار است از طریق خرید تبلت برطرف شوند به خوبی مشخص کنید، به هنگام بررسی تبلت‌های مختلف به دنبال محصولی میروید که نیازهای شما را به خوبی برطرف کند. نکته دوم نیز میزان بودجه‌ای است که شما برای خرید تبلت یخواهید تخصیص بدهید. شما با آگاهی از عوامل موثر در کیفیت هر چه بیشتر تبلت و دانستن بودجه خود برای خرید، می‌توانید بهترین گزینه را برای تامین نیاز‌های خود انتخاب کنید.

جمع بندی

راهنمای خرید تبلت برای این نوشته شده است تا شما عزیزان پس از مطالعه آن بتوانید محصول مورد نظر خود را با توجه به بودجه قابل هزینه برای تامین نیازهای خود خریداری کنید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده و به هنگام خرید تبلت به شما کمک شایانی بکند. از همراهی شما سپاسگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید