بروز رسانی شده در پیش

راهنمای خرید پاور بانک

مقدمه

در این مطلب سعی بر آن بوده است تا به ارائه توضیحاتی بپردازیم تا به هنگام خرید پاور بانک شما عزیزان بتوانید از این توضیحات نهایت استفاده را ببرید.

حتما برای شما پیش آمده است که در مکان‌ها و یا موقعیت‌های مختلف، باتری تلفن همراه یا سایر لوازم الکترونیکی شما انرژی بسیار پایینی را داشته باشند؛ این امر باعث می‌شود تا به صورت بسیار ضروری نیاز به شارژ کردن آن‌ها داشته باشید. در همه مکان‌ها، شما امکان شارژ کردن گوشی تلفن همراه و یا سایر لوازم الکترونیکی مشابه خود را با استفاده از پریز برق نخواهید داشت.

امروزه دسته‌ای از محصولات توسط برند‌ها و شرکت‌های مختلف، با کیفیت‌های مختلف تولید و روانه بازار شده‌اند تا این نیاز شما را برطرف کنند. این دسته‌بندی از محصولات با نام پاور بانک‌ها شناخته می‌شوند. اگر شما به دنبال خرید پاور بانک هستید، به هنگام خرید این محصولات باید به نکات مختلفی توجه کنید. به برخی از این نکات در ادامه اشاره شده است.

پاور بانک چیست؟

برای پاسخ به این سوال، هیچ نیازی به ایجاد پیچیدگی نیست. به صورت بسیار ساده می‌توان گفت پاور بانک وسیله‌ای است که جریان الکتریکی را در درون خود ذخیره کرده و در صورت نیاز می‌توان از این جریان استفاده کرد. این وسیله مزیتی انکار ناپذیر دارد؛ این مزیت قابلیت تامین انرژی مورد نیاز دستگاه‌های مختلف در محل‌های مختلف می‌باشد. در کنار این مزیت معایب مختلفی برای پاور بانک‌ها نیز مطرح شده اند. یکی از این معایب که متوجه برخی از این محصولات است، می‌توان به داشتن حجمی نا‌مناسب برای حمل و جا به جایی اشاره کرد. اگر شما به صورت طولانی مدت از پاور بانک استفاده کنید ممکن است باتری دستگاه شما دچار آسیب دیدگی شود. همچنین استفاده از پاوربانک‌های کم کیفیت می‌تواند به دستگاه مورد نظر شما آسیب وارد کند.

انواع پاور بانک

امروزه بر خلاف تصور عموم مردم، پاور بانک ها فقط مختص به دستگاه های تلفن همراه نمی باشند. این محصولات امروزه به صورت مناسب برای گوشی های هوشمند و تبلت ها، لپ تاپ ها، پاور بانک های خورشیدی و پاور بانک های هوشمند تولید و روانه بازارها می شوند. هر یک از این پاور بانک ها دارای ویژگی های مختلفی هستند.

پاور بانک های مناسب برای دستگاه های تلفن همراه، برای شارژ تلفن های همراه و تبلت ها با ظرفیت ها و جریان های خروجی مختلف تولید و روانه بازارها شده اند. شما می توانید بسته به باتری دستگاه خود و ظرفیت مورد نیازتان محصول مناسب را خریداری کنید. پاور بانک های مخصوص لپ تاپ، با داشتن ولتاژ بین 16 تا 20 ولت، برای شارژ باتری های لپ تاپ های مختلف تولید و در دسترس شما عزیزان قرار گرفته اند.

همانطور که از نام پاور بانک‌های خورشیدی مشخص می‌باشد، این پاور بانک‌ها توسط نور خورشید شارژ می‌شوند. به همین سبب شما در هر جایی می‌توانید از قابلیت شارژ آسان پاور‌بانک بهره ببرید و دیگر نیازی نیست که نگران اتمام انرژی پاور‌بانک باشید. پاور بانک‌های هوشمند، وسایلی هستند که ولتاز و جریانشان بسته به باتری دستگاه مورد نظر تنظیم می‌شوند.

ظرفیت پاور‌بانک

یکی از پر تکرار ترین نام‌هایی که به هنگام خرید پاور‌‌بانک به گوش شما خورده است، ظرفیت پاوربانک می‌باشد. اگر بخواهیم به ساده‌ترین زبان ممکن ظرفیت پاوربانک را تعریف کنیم، می‌توان گفت تعداد دفعاتی که گوشی شما توسط پاوربانک شارژ می‌شود ظرفیت پاوربانک گفته می‌شود.

باتری‌ها و پاور‌بانک‌ها هر دو دارای ظرفیت مشخصی می‌باشند. در پاور بانک‌ها ظرفیت اسمی و واقعی مطرح می‌شود. ظرفیت اولیه که بر روی پاور بانک‌ها مشخص شده است ظرفیت اسمی پاور بانک‌ها می‌باشد. ظرفیت واقعی پاور بانک به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که به صورت واقعی دستگاه شما را شارژ می‌کند. برای محاسبه ظرفیت واقعی پاوربانک فرمول‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به ظرفیت واقعی محصول مورد نظر خود پی ببرید. بنابر توضیحات بیان شده می توان گفت ظرفیت واقعی پاور بانک ها همواره کمتر از ظرفیت بیان شده (ظرفیت اسمی) پاور بانک ها می باشد.

اصطلاحات پرکاربرد در ارتباط با پاور‌بانک

به هنگامی که شما عزیزان قصد خرید پاور‌بانک را داشته باشید، با بررسی انواع مختلف پاور بانک به اسامی مختلفی برخواهید خورد. از جمله برخی از این اسامی که تا به اینجا به بررسی آنها پرداخته نشده است می‌توان به مواردی نظیر فناوری ساخت، شدت جریان خروجی، شدت جریان ورودی و درگاه‌ها اشاره کرد. در ادامه به بررسی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

فناوری ساخت

فناوری ساخت به جنسی گفته می‌شود که در ساخت باتری پاوربانک از آن استفاده شده است. به بیانی دیگر معمولا به فناوری باتری پاوربانک فناوری ساخت گفته می‌شود. این فناوری امروزه در دو دسته لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر دسته بندی می‌شود. باتری‌های لیتیوم یون دارای چگالی انرژی بالایی هستند. باتری‌های لیتیوم پلیمر، از نظر قیمت نسبت به نوع دیگر از باتری‌ها گران تر تمام می‌شوند. اما این گرانی بی دلیل نمی‌باشد. در هر دو باتری پیری بر روی باتری تاثیر گذار می‌باشد اما باتری‌های لیتیوم پلیمری تاثیر پذیری کمتری را نسبت به نوع دیگر باتری در پیری داراهستند.

شدت جریان خروجی

شدت جریان خروجی به میزان جریانی گفته می‌شود که بین پاوربانک و دستگاه مورد نظر برای شارژ بوجود می‌آید. دستگاه‌ها از طریق جریان خروجی پاور بانک شارژ می‌شوند. معیار اندازه گیری شدت جریان، ولت می‌باشد. معمولا در پاور بانک‌ها، شدت جریان خروجی 5 ولت می‌باشد.

شدت جریان ورودی

همانطور که در ارتباط با شدت جریان خروجی بیان شد، در ارتباط با شدت جریان ورودی می‌توان گفت به میزان جریان ورودی به پاوربانک، برای شارژ آن شدت جریان ورودی گفته می‌شود. این جریان نیز به ماند جریان خروجی 5 ولت می‌باشد.

درگاه‌ها

در ارتباط با درگاه‌ها می‌توان گفت، درگاه‌ها پورت‌های ورودی و خروجی پاوربانک‌ها می‌باشند. پورت‌های ورودی به درگاه‌هایی گفته می‌شوند که از طریق آن‌ها پاوربانک را می‌توان شارژ کرد. پورت‌های خروجی، پورت‌هایی هستند که از طریق آن‌ها دستگاه مورد نظر شما از پاوربانک و انرژی آن بهره خواهد برد. این پورت‌ها، پورت‌های USB می‌باشند.

در گاه های پاور بانک

جمع بندی

در انتهای این مطلب می‌توان گفت پاوربانک‌ها دارای ویژگی‌های بسیاری هستند؛ از جمله برخی از تاثیر گذار ترین این ویژگی‌ها در قیمت و کیفیت آن‌ها می‌توان به مواردی نظیر ظرفیت پاوربانک، فناوری سخت، شدت جریان ورودی و خروجی، درگاه‌ها و سایر قابلیت‌ها مانند چراغ قوه و لامپ LED اشاره کرد. با توجه به توضیحات ارائه شده شما عزیزان می‌توانید پس از مطالعه این مطلب، بهترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید