بروز رسانی شده در پیش

مقدمه

ما در این مطلب قصد داریم تا به ارائه توضیحاتی بپردازیم تا به هنگام تهیه لپ تاپ برای شما عزیزان مفید بوده و شما را در خرید انواع لپ تاپ یاری دهد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

اگر بخواهید با انواع مختلف لپ تاپ آشنا شوید تا به هنگام خرید انواع لپ تاپ با مشکلی روبرو نشوید و با انواع مختلف این محصول آشنایی داشته باشید، می‌توانید لپ تاپ‌ها را به طور کلی در دو دسته بندی تصور کنید. دسته بندی اول، انواع لپ تاپ بر اساس وزن و اندازه و دسته بندی دوم، دسته بندی بر اساس کاربرد. در ادامه به بررسی انواع لپ تاپ به طور مفصل‌تر خواهیم پرداخت.

انواع لپ تاپ بر اساس وزن و اندازه

لپ‌تاپ‌ها را بر اساس وزن و اندازه می‌توان به دسته بندی‌های مختلفی نظیر نوت بوک‌ها، نت بوک‌ها، الترابوک‌ها و لپ تاپ‌های هیبریدی تقسیم بندی کرد.

نوت بوک‌ها

نوت بوک‌ها معمولاً دارای صفحه مایش 11 تا 17 اینچی می‌باشند. این محصولات معمولاً برای استفاده‌های عمومی و بعضاً حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنج وزنی این نوع از لپ تاپ‌ها حدوداً بین 1.8 تا 3.2 کیلوگرم می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید از طریق این نوع از لپ‌تاپ‌ها نیازهای مختلفی را برطرف کنید؛ دلیل این امکان را می‌توان تنوع سخت افزار و قدرت پردازش در کنار رنج قیمتی گسترده دانست.

نوت بوک
نوت بوک

نت بوک‌ها

این نوع از لپ تاپ‌ها، دارای وزن پایین بوده و برای جا به جایی بسیار مناسب بودند. در اوایل ارائه و عرضه آنها به بازار، این محصولات با استقبال چشمگیری به عنوان دستگاه قابل حمل با قدرت پردازشی نزدیک به نوت بوک‌ها روبرو شدند. وزن این محصولات بین 1 تا 1.5 کیلوگرم بوده و دارای قیمتی به نسبت مناسب و پایین بودند.

نت بوک
نت بوک

اندازه صفحه نمایش محصولات این دسته بندی از لپ تاپ‌ها بین 7 تا 11 اینچ بود. امروزه به دلیل کیفیت پایین صفحه و عدم برآورده‌کردن انتظارات کاربران به طور کامل و توقف تولید پردازنده‌های به کاربرده شده در این محصولات، تولید محصولات این دسته بندی متوقف شده است.

اولترا بوک‌ها

اولترا بوک‌ها به عنوان جایگزین نت بوک‌ها شناخته می‌شوند. زمانی که شما عزیزان اقدام به خرید اولترا بوک‌ها می‌کنید، در کنار بهره وری از ویژگی‌های مختلف این محصولات نباید انتظار داشته باشید که میزان کارایی آنها با نوت بوک‌ها برابر باشد. یکی از دلیل‌های کم بودن قدرت پردازش این محصولات نسبت به نوت بوک‌ها را می‌توان محدودیت باتری این محصولات دانست.

به دلیل داشتن منبع انرژی محدود، در ساخت این محصولات از پردازنده‌های کم مصرف استفاده شده است. اندازه صفحه نمایش این محصولات بین 12 تا 14 اینچ می‌باشد. وزن این محصولات بین 1.1 تا 1.8 کیلوگرم می‌باشد.

اولترا بوک
اولترا بوک

لپ تاپ هیبریدی

این گونه لپ تاپ‌ها به دلیل داشتن استفاده‌ای بین لپ‌تاپ و تبلت به این نام شناخته می‌شوند. داشتن صفحه نمایش لمسی و قیمتی بالا از جمله شاخص‌ترین مواردی به حساب می‌آیند که لپ تاپ‌های هیبریدی با آنها شناخته می‌شوند. محصولات این دسته بندی معمولا بر دو اساس تولید می‌شوند.

دسته اول بر اساس پردازنده‌های 86 بیتی و دسته دوم بر اساس پردازنده‌های ARM.  دسته اول از محصولات دارای سیستم عامل ویندوز و دسته دوم دارای سیستم عامل اندروید هستند. بسته به سیستم عامل و پردازنده به کاربرده شده، این محصولات گرایش به یکی از دسته‌های لپ تاپ و تبلت‌ها را دارند.

دسته بندی لپ تاپها بر اساس کاربرد

پس از بررسی انواع لپ تاپ‌ها بر اساس وزن و اندازه، حال نوبت به بررسی انواع لپ تاپ‌ها بر اساس کاربرد شده است. به طور کلی لپ تاپها را بر اساس کاربر میتوان به دسته بندیهای دانشجویی، مالتی‌مدیا و مصارف خانگی، حرفه‌ای (صنعتی) و بازی تقسیم بندی کرد.

لپ تاپ دانشجویی

به هنگام خرید لپ تاپ، لپ تاپهایی که دارای قدرت پردازش متوسط، قیمت مناسب و وزن نزدیک به 2 کیلوگرم داشته باشند لپ تاپهای دانشجویی گفته میشود. این لپ تاپها برای انجام امور روزمره از جمله انجام امور مربوط به مجموعه آفیس، استفاده از خدمات مولتی مدیا و کار با نرم افزارهای مختلف مناسب بوده و مورد استفاده قرار میگیرند. وزن این محصولات نباید خیلی بیشتر از 2 کیلوگرم شود زیرا به هنگام جا به جایی باعث آزار فرد خواهد شد.

لپ تاپهای مولتی مدیا

این لپ تاپ ها معمولا برای مشاهده فیلم، عکس و گوش دادن به موسیقی تهیه و مورد استفاده قرار میگیرند. بنابراستفاده های ذکر شده، محصولات این دسته بندی از لپ تاپها باید دارای ویژگی هایی نظیر داشتن صفحه نمایش با کیفیت، داشتن صفحه نمایش با اندازه مناسب (معمولا صفحه نمایش بزرگ) و قدرت پردازش مناسب باشند. برای برقراری ارتباط بین این دستگاهها و دستگاههای مختلف و متنوع، این دسته از لپ تاپها باید از تنوع پورت بالایی برخوردار باشند.

مالتی مدیا
لپ تاپ مولتی مدیا
لپ تاپ‌های حرفه‌ای (صنعتی)

این دسته از لپ تاپ‌ها، معمولاً برای استفاده‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل این‌گونه استفاده از لپ تاپ‌ها را می‌توان داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد و کارایی بالا دانست. در ساخت بدنه این محصولات به داشتن مقاومت بالا بسیار توجه شده است. در این لپ تاپ‌ها قابلیت پردازش موازی بسیار مهم می‌باشد. داشتن رم و هارد با ظرفیت بالا در کنار قدرت گرافیکی و توان اجرای برنامه‌های مختلف و سنگین از جمله سایر ویژگی‌هایی به شمار می‌روند که در این لپ تاپ‌ها وجود دارند.

شارژدهی بالای باتری به دلیل استفاده از باتری‌های قوی در ساخت این محصولات در کنار سایر موارد بیان شده می‌طلبد که لپ تاپ‌های این دسته بندی از وزن بالایی نسبت به محصولات سایر دسته بندی‌ها بهره ببرند. این وزن بالاتر باعث شده است تا این محصولات از قابلیت جا به جایی مناسبی برخوردار نباشند.

لپ تاپ صنعتی
لپ تاپ صنعتی
لپ تاپ‌های بازی

همان‌طور که از نام این محصولات مشخص می‌باشد، محصولات این دسته بندی از لپ‌تاپ‌ها برای اجرای بازی‌ها به صورت حرفه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند. قیمت این لپ تاپ‌ها نسبت به محصولات سایر دسته بندی‌ها بالاتر می‌باشد. قدرت پردازشی و گرافیکی لپ تاپهای گیمینگ بسیار بالا می‌باشد. داشتن امکانات جانبی بسیار زیاد در کنار طراحی زیبا باعث شده تا این محصولات از نظر زیبایی و کاربرد نیز جزو بهترین لپ تاپ‌ها به شمار بیایند.

لپ تاپ گیمینگ
لپ تاپ گیمینگ

حال که با انواع لپ تاپ به طور کامل آشنا شدید، می‌توانید بسته به نیاز خود محصولاتی مناسب را برای خرید انتخاب کرده و نیازهای خود را به هنگام خرید به طور کامل برطرف کنید. به هنگام خرید انواع مختلف لپتاپ، حتما به مراکز فروش معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت محصولات تهیه شده اطینان خاطر داشته باشید.از این که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما عزیزان سپاس گذاریم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید