بروز رسانی شده در پیش

مقدمه

امروزه استفاده از انواع مختلف هدفون‌ها و هندزفری‌ها بسیار گسترش یافته است. این گسترش به گونه‌ای بوده که افراد با نیازها و خواسته‌های مختلف می‌توانند محصولات مورد نیاز و متناسب خود را به آسانی تهیه و مورد استفاده قرار دهند. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع هدفون و هندزفری بپردازیم تا از این طریق افراد مختلف به راحتی بتوانند با انواع مختلف این محصولات آشنا شده و محصولات متناسب با نیاز خود را بشناسند. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید و ثمر بخش واقع شود.

هدفون و هندزفری

در ابتدا برای بررسی انواع مختلف هدفون‌ها و هندزفری‌ها، به بررسی ماهیت و دسته بندی هدفون و هندزفری خواهیم پرداخت. برخلاف تصور برخی از افراد، هدفونها، هدستها و هندزفریها یک دسته از محصولات را تشکیل نمیدهند. هر یک از این نامها بیانگر دسته بندی جدا گانهای از محصولات میباشند. در ابتدا به بررسی ویژگیهای هر یک از این محصولات خواهیم پرداخت تا برای شروع شما عزیزان با هدفونها و هندزفریها آشنا شوید. پس از آشنایی با این دسته بندیها به بررسی انواع آنها خواهیم پرداخت.

هدفون‌

هدفون‌ها دسته بندی از محصولات هستند که معمولا برای گوش دادن به موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل این امر را می‌توان به کار نبردن میکروفون در ساخت این محصولات اشاره کرد. هدفون‌ها دارای انواع مختلف بیسیم و باسیم هستند. نحوه قرار گیری هدفون‌ها به صورت on ear می‌باشد. همانطور که شما مستحضر هستید، هدفون‌ها دارای دو اسپیکر بر روی هر گوشی هستند. این ویژگی باعث می‌شود تا به هنگام گوش دادن به موسیقی، افراد از صدای استریو بسیار مناسبی برخوردار باشند.

هندزفری

هندزفری‌ها، نوعی خاص از هدست‌ها به شمار می‌روند. محصولات این دسته بندی، برای استفاده‌های مختلفی به مانند استفاده برای تلفن‌های همراه و گوش دادن به موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات به دو صورت هدست یا ایرفون تولید و روانه بازارها می‌شوند. در هر دو صورت ویژگی‌های بیان شده در این محصول وجود دارند. این محصول به مانند هدفون‌ها بر روی سر قرار نمی‌گیرند و دارای حجم کوچکتری نسبت به هدفون‌ها می‌باشند.

انواع هدفون‌ها

در ادامه به بررسی و ارائه توضیحاتی در ارتباط با انواع هدفون‌ها خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف این دسته از محصولات تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هدفون‌های پشت بسته

اگر شما عزیزان به دنبال بهره‌مندی از تجربه صدایی ایزوله هستید، این نوع از هدفون‌ها میتواند بهترین گزینه برای شما عزیزان باشند. این نوع از هدفون‌ها صداهای موجود در محیط را حذف کرده و به شما این امکان را میدهند تا تجربه‌ای متفاوت و جدید را در گوش دادن به موسیقی بدست آوردید.

صدای تولید شده توسط این هدفون برای شخصی که از این محصول استفاده می‌کند قابل شنیدن است. این نوع از هدفون‌ها برای امور حرف‌های مانند ساخت موسیقی استفاده می‌شوند. این نوع هدفون‌ها در دو دسته بندی دورگوشی و روگوشی تولید و در دسترس شما قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی هر یک از این دسته بندی‌ها خواهیم پرداخت.

هدفون پشت بسته
هدفون‌های پشت باز

اگر بخواهیم در یک جمله هدفون‌های پشت باز را توصیف کنیم، محصولاتی که در مقابل هدفون‌های پشت بسته قرار دارند را هدفون‌های پشت باز می‌نامیم. این هدفون‌ها صدای تولید شده را به بیرون انتقال داده و قابلیت ارائه صدایی ایزوله را نخواهند داشت. دامنه فرکانسی صدای این هدفون‌ها نسبت به هدفون‌های پشت بسته بیشتر می‌باشد.

هدفون پشت باز
هدفون پشت باز
هدفون‌های رو گوشی

این نوع از هدفون‌ها، بر روی گوش قرار می‌گیرند. محصولات این دسته بندی تقریبا کوچک می‌باشند. این هدفون‌ها تقریبا مانند هدفون‌های پشت باز می‌باشند. زمانی که از این هدفون‌ها استفاده کنید، تبادل صدا را با محیط احساس خواهید کرد. استفاده از این هدفون‌ها باعث ایجاد تعریق بر روی گوش‌ها نخواهند شد.

هدفون‌های دور گوشی

این نوع از هدفون‌ها نقطه مقابل هدفون‌ها روگوشی هستند. داشتن حجم بیشتری نسبت به هدفون‌های روگوشی باعث می‌شود تا گوش به صورت کامل پوشش داده شود. صدای ارائه شده توسط این هدفون‌ها، نسبت به هدفون‌های روگوشی ایزوله تر می‌باشد. عدم فشار آوردن به گوش به هنگام استفاده و شباهت بالا به هدفون‌های پشت بسته از جمله سایر ویژگی‌های هدفون‌های دورگوشی هستند.

انواع هندزفری

هندزفری‌های به دسته بندی های مختلفی نظیر ایربادها، هندزفری‌های سیمی و هندزفری‌های دور گردنی تقسیم بندی میشوند. هر یک از این هندزفری‌ها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. در ادامه به بررسی هر یک از این دسته بندی‌ها خواهیم پرداخت.

ایرپادها

امروزه استفاده از ایرپادها بسیار گسترش یافته است. این محصولات به این گونه ساخته شده‌اندکه برای اتصال به دستگاه‌های مورد نظر شما از اتصال بی‌سیم استفاده می‌کنند. داشتن حجمی بسیار پایین و قرار گرفتن در درون گوش از جمله سایر ویژگی‌های این محصولات می‌باشند. ایرپادها قابلیت اتصال بی‌سیم با انواع دستگاه‌های مختلف را دارند. داشتن وزنی پایین و کیفیت صدایی بالا از جمله سایر ویژگی‌های این محصولات هستند.

اگر بخواهیم برخی از معایب این محصولات را بیان کنیم، می‌توان کیفیت صدای کمتر نسبت به نمونه‌های باسیم، احتمال آسیب دیدن بر اثر افتادن از گوش و محدودیت استفاده به دلیل کار با باتری را بیان کرد. به هنگام تهیه این محصولات شما عزیزان باید به ویژگی‌های متنوع آن‌ها، معایب و انتظارات خود از محصول مورد نظر توجه کنید.

ایرباد
ایرپاد
هندزفری‌های سیمی

این نوع از هندزفری‌ها از طریق اتصال سیمی به دستگاه‌های مختلف وصل می‌شوند. اتصال سیمی بالطبع محدودیت‌های خود را به همراه خواهد داشت. یکی از محدودیت‌های اصلی، عدم توانایی فاصله گرفتن از دستگاه مورد نظر به مقدار زیاد می‌باشد. زمانی که شما از این نوع هندزفری‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید بدون نگرانی درباره منبع تغذیه هنذفری، از موسیقی خود لذت ببرید.

همانطور که در بالا گفته شد، این نوع از هندزفری‌ها دارای حجم صدای بالاتری نسبت به نمونه‌های ایرپاد خود می‌باشند. نیفتادن از داخل گوش و نداشتن لگ از جمله سایر ویژگی‌های این هندزفری‌ها می‌باشند. پاره شدن سیم این هندزفری‌ها و درآمدن از نقطه اتصال از جمله بزرگترین معایب آنها می‌باشند.

هنذفری سیمی
هندزفری سیمی
هندزفری‌های دور گردنی

این هندزفری‌ها، ترکیبی از دو نوع دیگر می‌باشند. هندزفری‌های دورگردنی هم سیمی و هم بولتوثی هستند. برای اتصال به دستگاه‌های مختلف، در این هندزفری‌ها از سیستم بلوتوثی استفاده می‌شود. این هندزفری‌ها به مانند ایرپادها از منبع تغذیه باتری استفاده می‌کنند. برخلاف ایرپادها، این نوع از محصولات لیز نخورده و نمی‌افتند. داشتن حالت مغناطیسی و کیفیت صدای بالا به مانند هندزفری‌های سیمی از جمله سایر ویژگی‌های این محصولات می‌باشند.

جمع بندی

در این مطلب ابتدا به بررسی هندزفری‌ها و هدست‌ها پرداختیم. در ادامه مطلب انواع مختلف هندزفری و هدست‌ها پرداختیم. با مطالعه این مطلب شما عزیزان اطلاعات کاملی در ارتباط با انواع هندزفری و هدست کسب کردید. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید با توجه به نیازهای خود محصولات مورد نظر خود را تهیه و حداکثر استفاده از آن‌ها را ببرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید